<$BlogRSDUrl$>

16.8.10

Fedrelandssalmenytt 

NRK tar Fedrelandssalmen tilbake

NRK tar Fedrelandssalmen inn igjen som fast radioritual søndag morgen.

Reaksjonene var sterke da det tidligere i sommer ble kjent at Elias Blix sine kjente vers ikke lenger avspilles på NRK Radio tre minutter på sju på søndagene.

300 reaksjoner direkte til NRK og en betydelig medieoppmerksomhet om saken har fått P1-ledelsen til å gjøre retrett.

Ny vurdering. – Reaksjonene ble så omfattende at kanalledelsen fant det naturlig å ta en ny vurdering, sier kanalsjef Jon Branæs.

Resultatet på denne prosessen er at Fedrelandssalmen blir tatt inn igjen som fast innslag på sendeplanen.

På spørsmål fra Vårt Land bekrefter kanalsjef Jon Branæs at salmen skal avspilles på det tradisjonelle tidspunktet, 06.57 søndag morgen.

Programsjef Petter Myhr i NRK Trøndelag lover at tradisjonen gjenopptas allerede fra førstkommende søndag.

Ekte engasjement. Branæs sier han er «ganske overrasket» over styrken i lytterreaksjonene

NRK tar Fedrelandssalmen tilbake - Vårt Land

# lagt inn 16.8.10 1 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Eg som trudde tida var gått i frå NRK, tok altså feil. Tre på sju søndagsmorgon ligg eg oftast og søv, men til helga får eg setje på klokkeradioen. Da veit eg at eg eg får ein god start på dagen.

Knut
Av Anonymous Anonym, 4:37 p.m.  
Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?