<$BlogRSDUrl$>

26.2.11

Blix i Varden 

I Telemark Tidend, inderst hos Skiensavisa Varden, står det ein kronikk i dag om "Mannen mot straumen", 175-årsjubilanten Elias Blix. Forfattar er Merete Bratsberg Aae.
Oppdatering, 2. mars: Nettversjon her.
# lagt inn 26.2.11 3 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Da jeg jakta på stoff om Elias Blix fant jeg bloggen din. Fint å ha et sted hvor så mange lenker ligger og hvor man kan følge med. Jeg kommer fortsatt til å ta noen turer innom her. Mulig jeg ikke har lest alt nøye nok, men er det en biografi på gang? Den har ikke kommet allerede? Jeg spurte på biblioteket, men de bare så undrende ut, fant ikke noe. Fra før av hadde jeg da spurt etter stoff om og av Blix som lå på magasin på loft og i kjeller. Ja, ja... så fikk jeg lufta ham litt, da. Blix er en mann jeg ikke visste at likte så godt! Men nå vet jeg!
Av Blogger Merete B. Aae, 11:36 p.m.  
Hyggeleg å høyre. Biografien min (600 sider) kom på Samlaget for tre år sidan. Du finn meir om den øvst i venstre marg på bloggen.
Av Blogger Anders, 1:24 p.m.  
Oj, oj, jeg har visst ikke lest nøye nok på bloggen din. Jeg var først sikker på at boka var kommet, hadde med meg lapp med tittel og forfatter. Biblioteket i Krsund er visst ikke helt oppdatert på Blix, da, det er helt sikkert. Men jeg fikk da skrevet min tekst, og vil du lese den, kan du se følgende lenke: http://www.varden.no/kultur/mannen-mot-straumen-1.6065532
Jeg skrev også et ganske langt innlegg på bloggen min underveis i arbeidet. Vil du lese, se: http://sogeland.blogspot.com/2011/02/ein-usynleg-klassikar-lesesynge-elias.html

Og nå er det bare å jakte på biografien du har skrevet.
Av Blogger Merete B. Aae, 12:05 a.m.  
Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?