<$BlogRSDUrl$>

1.12.03

Dagens Blix 

I Edens sæle Sumar / Eit Livsens Tre av Rotom rann,
Og av kvar Kvist og Kumar / Sprang evigt Liv fyr alle Mann.
So Treet stod i Hagen / I Livsens rike Blom
Alt til den myrke Dagen, / Me fall i Synd og Dom.
Daa Herren Vegen stengde, / Som inn til Treet gjekk,
Og Dauden inn seg trengde / Og Vald i Verdi fekk.

----------------------
Nokre Salmar (Andre rettade og aukade Utgaava; Kristiania: Samlaget, 1883), nr. 22

Den siste salmen for påskehelga i 1883-utgåva, og utan tvil den mest originale. Salmen var alt med i 1870-heftet. Men her har den fått ein ny melodi, "Min sjel, min sjel, lov Herren," som er om lag tre gonger så lang som den opphavlege. Det fører til ei fullstendig omarbeiding. Tilfellet er, så vidt eg veit, unikt mellom Blix-salmane. Det fører likevel ikkje til store endringar når det gjeld innhald. Det heiter gjerne at lyset er Blix sitt sentraltema. Eg har sagt det før, og eg kjem til å repetere det ved kvart einaste høve: Hagen er like karakteristisk. "For Herren atter plantad / Ein Livsens Aldegard" (vers 2).

Heile salmen.
Førre utgåva (1870).
Fredagens Blix.
Send ein kommentar.
# lagt inn 1.12.03 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?