<$BlogRSDUrl$>

10.5.04

Dagens Blix 

Elias Blix til Marie Saxen Hansen

Leipzig, 4de Maj 1872.

Kjære Mor!

Jeg har nok ofte tænkt paa at skrive Dig til, men det er dessverre ikke blevet noget af før nu, og det kunde vel ogsaa være saa temmelig overflødigt, saalænge Emma var frisk, thi det kjære Barn var flittig for os begge; der hengik næsten ingen Dag uden at hun nedskrev nogle Linjer til Mor, og vidste hun ogsaa bedre end jeg at skrive netop saaledes, som det interesserede Dig. Nu derimod, da Din lille Generalkorrespondent har faaet Forfald, iler jeg med at udfylde hendes Plads – saa godt jeg kan. – Saa har da vor kjære Emma skjenket mig en Søn og Dig en Dattersøn; jeg er ganske fornøjet af Glæde, og jeg ved, Du er det ikke mindre. Vi har ogsaa al Grund til at takke Gud; thi han har hidtil gjort alle Ting vel, og han vil ogsaa fuldføre hvad der saa godt er begyndt – det er mit faste Haab.
---------------------
Brev frå Elias Blix til Marie Saxen Hansen, Universitetsbiblioteket i Bergen Ms. 1857a

Fredagens Blix.
Send ein kommentar.

# lagt inn 10.5.04
Send innlegget til nokon du kjenner

This page is powered by Blogger. Isn't yours?