<$BlogRSDUrl$>

15.8.09

Fleire Dønna-menn 

Helgelands Blad, 14.08.09 (papirutgåve):
Bangstua fram fra skyggen
En mann fra Dønna holdt kroningstalen til Norges første konge etter 500 år!

Ordene kommer med utropstegn og stor entusiasme når Ronald Sigerstad snakker om Anton Christian Bang. Gutten som endte opp som professor, statsråd og biskop etter å ha blitt født på Dønna i 1840 – i det hvitmalte huset vi står og ser på akkurat nå.

Sigerstad tar sats igjen.
– Når vi faktisk har huset som han ble født i, er det en unik mulighet for Dønna kommune til å dokumentere en meget stor person. Dette kan bli et fantastisk fyrtårn i Dønna!
Det finst altså eldsjeler som vil gjere barndomsheimen til Anton Christian Bang til museum. Denne munnfullen er kanskje litt stor for meg:
«I Herøy og Alstahaug slåss folk om å trekke veksler på Petter Dass. I Dønna blir biskop Bang langt på vei tiet i hjel», skriver han.
Men det er som kjent vanskeleg å bli profet på heimstaden sin.

Eg har eit nært forhold til Bang av mange gode grunnar, mellom anna står den store bibelsamlinga hans lett tilgjengeleg på arbeidsplassen min. Dessutan var han ein nær ven av Elias Blix. Eg får vere så ublyg denne gongen med å minne om at eg har skrive ein artikkel om Bang sitt engasjement for målsaka. "Evangelisten frå Dønna" stod i Årbok for Helgeland i fjor. Bang er mannen bak den første nynorske omsetjinga av juleevangeliet.
# lagt inn 15.8.09 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?