<$BlogRSDUrl$>

18.1.05

Dagens Blix 

Du Hovudsmann, aa du var sæl! / Godt Lov du heve vunnet:
"So stor ei Tru i Israel / Eg aldri heve funnet!"

----------------------
Elias Blix, Nokre Salmar (4de aukade Utgaava; Kristiania: Samlaget, 1891), nr. 34

Og dette er preika over evangelieteksten for tredje sundag etter trettandedag - eller etter Kristi openberringsdag, som det heiter no for tida: Forteljinga om embetsmannen i Kapernaum, Matteus 8,5-13 (vel, i vår tid er det Johannes-versjonen som er preiketest, Johannes 4,46-54. Men på Blix' tid var det Matteus). Emnet er "tru", og det er slett ikkje nokon dårleg tekstmeditasjon. Om det er ein god salme, er eit anna spørsmål.

Kvar er det talande subjektet i salmen? Det står sannsynlegvis ikkje på preikestolen. Kan hende sit det i kyrkjebenken og høyrer. Meir sannsynleg er det at det sit for seg sjølv og les bibelteksten. Det er ein del perspektivskift undervegs. I første strofe (den som er sitert ovanfor) vender subjektet seg direkte til embetsmannen i forteljinga, ein spontan lesarreaksjon? "Du Hovudsmann, aa du var sæl ...". Men i andre til fjerde strofe er både Jesus og høvedsmannen omtala i tredje person, det talande subjektet betraktar forteljinga utanfrå, litt meir på avstand. Denne sekvensen sluttar med eit spørsmål, det problemet som heile salmen/meditasjonen krinsar rundt: "Kvat gjorde daa hans Tru saa stor?" Dei seks siste strofene gjev løysinga - i ein samtale mellom subjektet og Jesus: "Men naar eit Ord du segja vil ...". Etter at problemet er løyst og spørsmålet har fått svaret sitt i strofe 8, går det talande subjektet inn i rolla til embetsmannen og identifiserer seg med trua hans i dei to siste strofene. Strofe 9 er salmens einaste "eg"-vers: "Aa Jesus, giv meg denne Tru .." Meditasjonen er gjennomført, bibelteksten er applisert på lesarens eige liv.

Heile salmen.
Kjelde for bibelteksten: Bibelen.no
Gårsdagens Blix.
# lagt inn 18.1.05 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?