<$BlogRSDUrl$>

16.4.10

Blix og Gildeskål 4 

Føljetongen på debattsidene i Avisa Nordland held fram. Her er dagens bidrag:
Olsen og Blix i Gildeskål
Takk for hurtig svar Kurt Johnny. Det var trist å lese at du ikke har brevet jeg etterspurte. Det hadde kunnet kastet ekstra glans over jubileet. Imidlertid skjønner jeg at du innehar store kunnskaper om Elias Blix, så jeg regner det som selvsagt at du kommer nordover og deler noen av dem med oss. Nettopp det «faktum» at Elias Blix ikke fikk bestige prekestolen på grunn av at han var et «Almuens Barn» sitter sterkt i mitt minne fra folkeskolen. Nå kommer det frem andre teorier om hvorfor han ikke fikk bestige prekestolen. Derfor håper jeg du kan komme med en avklaring. Egentlig har jeg slett ikke lyst til å plage deg her i avisspaltene, da det går mot mine prinsipper. Gamle venner burde kunne ta en telefon og dermed få oppklart uklarheter. Denne saken er imidlertid av så stor betydning at jeg gjerne vil ha den avklart i det offentlige rom. Du får heller ha meg unnskyldt hvis spørsmålet bringer deg i forlegenhet. Spørsmålet lyder kort og godt: Hvordan kan det ha seg at du har offentliggjort utdrag fra et brev du ikke har tilgang til?
Jan Breivik
# lagt inn 16.4.10 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?