<$BlogRSDUrl$>

2.3.06

Stortingsrepresentant 

Elias Blix nådde mykje i livet sitt, men han blei aldri prest eller stortingsrepresentant. Men han kunne utan tvil ha blitt begge delar. Eg har tidlegare fortalt historia om da Blix kunne blitt prest i Kvam i Hordaland. Dette brevet fortel historia om da Blix kunne blitt stortingsrepresentant - for Møre og Romsdal fylke (Romsdals amt)!
Kristiania d. 28/8.88

Kjære Blix!

For et Par Dage siden modtog jeg et Telegram fra Astrup, der sagde, at De vilde komme paa Tale som Repræsentant for Romsdals Amt. Han spurgte mig i den Anledning, om jeg troede, at De i Tilfælde kan vilde være villig. Jeg vidste ikke, hvor jeg skulde faa fat paa Dem, og svarer derfor foreløbig, at jeg havde hørt – af hvem kan være det samme – at De skulde have Lyst til Storthingsvalg. Imidlertid lovede jeg Astrup, at jeg senere skulde give ham mere paalidelig Besked. For at kunne indfri dette Løfte nødes jeg til at stille Spørgsmaalet til Dem direkte, og haaber jeg, at Deres Svar vil falde sammen med mit foreløbige. – Astrup opholder sig fremdeles paa Molde.

Jeg lever vel efter sammen med Hustruen at have havt en deilig Tur til Thelemarken, Hardanger og Søndmøre. Der var der meget hyggeligere end i Stiftsgaarden og andre Jacobitiske Huler.

Med venligst Hilsen til Deres Frue
Deres hengivne

B. Kildal
Birger Kildal, Hans Astrup og Elias Blix (pluss Sofus Arctander) hadde alle brote ut av regjeringa Sverdrup i februar 1888. Dette var eit valår. Arctander kom på stortinget for Nordland, Astrup for Kristiansund by. Og det var altså krefter i sving for å få Blix til å stille som kandidat frå Romsdals amt. Som tidlegare statsråd kunne han stille opp i kva valkrins som helst. Han burde hatt gode sjansar til val, Romsdal var eit sterkt Venstre-område, og fleire representantar skulle skiftast ut.

Noko svar frå Blix er ikkje bevart, men ettersom spora etter stortingskandidaturet hans stoppar der, har vi nok lov til å tru at han har svara nei.

Men det er ikkje heilt sant som det ofte blir sagt at Elias Blix var ferdig med rikspolitikken da han gjekk ut av regjeringa. Eg har tidlegare, med Yngvar Nielsen som kjelde, peika på to høve da Blix vurderte ein ny periode som statsråd. Det finst også andre kjelder som stadfestar dette.
# lagt inn 2.3.06 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?